Festival svetla 2016 v Bratislave

CK Knirsch 25. septembra 2016

Hlavné mesto v poslednom septembrovom týždni ožilo čarom rozprávok, legiend a povestí. Tak ste si mohli pripomenúť históriu i súčasnosť mesta Bratislavy na miestach, ktorými denne prechádzate. Svetelné a interaktívne inštalácie ožívali vždy po zotmení a i my sme sa vybrali si ich obzrieť.

Keďže inštalácii bolo až 20 rozosiatych najmä v centre mesta ale aj na druhom brehu Dunaja, tak túto akciu sme si rozdelili na viacero dní, aby sme sa zbytočne nenáhaňali a dosýta užili túto svetelnú show. Prvý deň sme začali pri nákupnom centre Eurovea, kde boli hneď 4 inštalácie.

Festival Svetla 2016

Na čarovnú svetelnú harfu upozorňovali laserové lúče z druhého brehu Dunaja

Toto nie je list. Táto svetelná inštalácia s názvom “Dunajský Orol” predstavovalo pierko z orla.

Odtiaľto sme sa vybrali cez zrenovovaný Starý most na druhú stranu Dunaja. Okrem najhlavnejšej inštalácie na moste SNP, bol nádherný výhľad aj na celú nočnú Bratislavu. Len škoda, že nejaká projekcia nebola na hrade.

Vesmírny maják – Most SNP/UFO

Už z mosta bolo vidieť ako sa na parkovisku vyníma veľká kupola. Po klaustrofóbnych otáčajúcich dverách sme sa ocitli vo vnútri kupoly, kde sa premietali vesmírne svetelené objekty. Škoda, že zážitok kazili hlučné kompresory. O to krajšie bola naaranžovaná Alica v krajine zázrakov o pár krokov ďalej. Celý park bol v tomto duchu, akoby ste sa naozaj v tej rozprávke ocitli.

Veľa takýchto stromov bolo osvetlených, akoby žili vlastným životom

Festival Svetla 2016

I o nadrozmerné prvky nebola núdza

Veľké bábky baletky zavesené s ktorými ste sa mohli pohrať. Také “jemné” divné panoptikum

Aj stromy v parku boli dramaticky nasvietené

Festival Svetla 2016

Núdza nebola ani o čarodejníkov

Prvý večer sme zakončili znova pri Eurovea, aby sme ďalší deň dali ostatné projekcie.

Druhý večer, sme chceli pozrieť ďalšiu tretinu inštalácii. Keďže bol piatok, čas nás netlačil a tak sme sa na začiatku posilnili vynikajúcim burgrom v Minerve.

Festival Svetla 2016

Hamburger so zemiakovou lokšou, pyré z červenej kapusty a restovanou červenou cibuľkou

Radnica ožila

Svetelné sochy – nádvorie Starej radnice

Najkrajšia projekcia bola premietaná na priečelie Primaciálneho paláca. Trvala síce krátko, ale za to to malo príbeh. Hneď sme si to pozreli rovno 2x.

Dunajská kráľovná na Primaciálnom paláci

Srdce Bratislavy

Božie milosrdenstvo – Kostol Klarisiek

Kvet života – Kapitulská

Čo sme netušili, už nasledovali len interaktívne projekcie. A že sme sa na nich zabavili dosýta. Hneď na hradbách ste boli projekciou práve vy. Siluety osôb boli snímané a projektované na najbližšiu stenu.

Prešporskí duchovia na hradbách

Na Rybnom námestí ste si zas mohli beztrestne postriekať farbami stenu. Bolo iba na vás čo chcete. Poniektorí si zvolili hru piškôrky.

Kreslenie svetlom

Na Hviezdoslavovom námestí ste sa mohli oboznámiť s fraktálmi. A vďaka zariadeniu podobnému Kinectu sa s nimi aj pohrať.

Okno do vesmíru

Na koniec, čo sme si chceli rozložiť na dva dni, sme dokázali prejsť za jeden večer, aj keď sme boli úplne do záverečnej. Na budúce túto udalosť asi pôjdeme navštíviť do nejakého väčšieho európskeho mesta, kde tie inštalácie určite budú krajšie. Predsa len v Bratislave to bol prvý ročník.

Chisinau - Viedeň

“Pašujeme” množstvo alkoholu z Moldavska

Základom nášho lacného cestovania je aj to, že neplatíme za zbytočné veci. Napríklad za podpalubnú batožinu, ktorej cena je občas vyššia ako samotná letenka. Nastávajú ale aj situácie, kedy sme donútený si za cestu priplatiť. Jednou z tých situácii je ultra lacný kvalitný koňak.

Z Urban Marketu

December v Bratislave

Doslova neznášam davy ľudí, aj keď nie sa vždy tomu dá vyhnúť. Na Vianočné trhy na Hlavnom námesti nechodím a snažím sa tomu vyhnúť. Každý rok je to o tom istom. Našťastie tento rok aspoň tomu dali nejakú podobu a predajné stánky boli zosúladené. Síce som tam bol, ale iba som tadiaľ prechádzal. Ale existujú…

Aurelium, Bratislava

Aurelium: Vyskúšaj si vedu naživo

Miesto v duchu hesla Jána Amosa Komenského: “Škola hrou”, nájdeš v Bratislave v mestskej časti Nové Mesto. To, že to je tak mimo centra mesta má jednu výhodu. Takmer nikoho tam nie je a celé centrum môže byť len pre teba. Najmä ak je vonku studené a škaredé počasie.

Duomo di Milano

Maroko časť 10: Odlietame domov

Naše mobily začínajú drnčať už o 06:00 ráno. Odlet je až o 08:30 a myslíme si, že času máme dostatok. Však dve hodiny stačia pred odletom, keďže nemáme batožinu na odbavenie. No dosť sme sa mýlili, hlavne keď sme ignorovali upozornenie od RyanAir, že treba byť tri hodiny pred odletom už na letisku.