Na Dunaj v morskom kajaku a fail roka

CK Knirsch 2. júla 2016

Cez týždeň začali stúpať teploty nad vyše 30°C a bolo dobré sa poobzerať po nejakom osviežení v tekutom skupenstve. Platiť za vstup na kúpalisko sa mi nechcelo a určite tam bolo na nich dosť národa, keďže to bol posledný školský deň, kedy sa rozdávali vysvedčenia. Tak som kontaktoval majiteľa Vodáckeho centra, či má v ten deň nejaký splav.

Samozrejme, že mal. Však je to preňho už sezóna. Tak som zobral synátora o už o 16:00 sme “stepovali” v Karloveskej zátoke. No boli sme tu opodstatne skôr, tak sme pomohli naviazať plavidlá spolu s našim, pripraviť pádla, vesty a ďalšiu výstroj a mohlo sa vyraziť.

Splav Dunaja
Zorganizovane to majú vynikajúco a vy sa takmer o nič nemusíte starať. Stačí dôjsť do Karlovej Vsi. Odtiaľto Vás vyvezú do Rakúska do Hainburgu priamo k Dunaju. Tu Vám pripravia stabilné katamarany, alebo iné plavidlá a spolu so skúseným inštruktorom, či inštruktorkou môžete vyraziť. Tento úsek už mám niekoľko krát splavený, a preto teraz mi pripadol morský kajak. Konkrétne dvojkajak. Výhodou tejto “loďky” je to, že je stabilná, aj keď sa to nezdá, dostatočne rýchla, pohodlná a poskytuje dostatok priestoru pre svoje veci vo vodotesných komorách.

splav_dunaja_06

Mali sme aj alternatívne plavidlá

Po úvodnej inštruktáži ostatných účastníkov sme mohli vyraziť. Ešte teraz na začiatku roka, je Dunaj akurát vysoký, dostatočne rýchly a tak sme ani dokopy nemuseli pádlovať a mohli sme si užívať okolitú prírodu, ticho a slnko. Nevýhodu vyššej hladiny je, že ešte nie sú na brehoch dostupné odokryté štrkové či piesočnaté pláže na zakotvenie a prípadne okúpanie, čo sme radšej poriešili vplávaním do Moravy a prestávkou pod hradným bralom Devína. Morava je takmer v každom ročnom období kľudná a tak sme sa tu dostatočne schladili kúpaním v tejto rieke.

splav_dunaja_02
Následne voľným prúdom sme sa nechávali uniesť až do Karloveskej zátoky. Ak si chce niekto pozrieť žijúce bobry, treba odbočiť skôr do zátoky (uvidíte tam vysieť drevené branky) a popremávať sa po tichu po nej. Táto zátoka Vás tiež dovedie úspešne do cieľa, ak samozrejme nezakotvíte v Mark Twain(-ovi). Tu Vám načapujú aj priamo do lode.

Splav Dunaja z Hainburgu

Kúpanie v Morave

Odporúčam si tento splav naozaj vyskúšať. Je prispôsobený aj pracujúcich ľudí (splavy od nejakej 17:00 cez týždeň) a celé to trvá približne 2 – 3 hodinky. Navyše je určený úplne pre každého. Mne osobne sa podarilo ukecať na tento splaj aj neplavcov, či úplne malé deti. Zážitok na nezaplatenie. Nebojte sa informovať na dátum a čas a určite Vám vyhovejú.

splav_dunaja_05
Maximálny fail roka 2016

Osobne som sa tešil a aj pár ľudí nahovoril na akciu “Tancujúca voda: od Tatier k Dunaju“. Marketing a propagáciu mali zvládnutu na jednotku, ale skutočnosť bola úplne iná. Od nezvládnutého náporu ľudí (či už MHD alebo parkoviská), cez začiatok programu ktorý meškal viac ako ½ hodinu až po samotnú realizáciu. Sľubovali veľkolepú show, zahraničnými fotkami a nakoniec to bolá krpatá projekcia, ktorú videlo poriadne iba pár ľudí. Škoda písania. Celé to trvalo asi 30 minút, ale kým človek prišiel a odišiel tak zabil tým poriadnych 5 hodín a bol totálne sklamaný.

Tancujúca voda

Takéto boli očakávania

Tancujúca voda v Bratislave

2 Comments

1. Festival svetla | CK Knirsch dňa 13. septembra 2016 o 11:42

[…] Noci ktorá sa konala minulý rok a zahrnuli znova projekciu na Dunaji. Tá už bola tento rok a sklamanie maximálne. Hádam to tentoraz bude […]

2. Super rok 2016 | CK Knirsch dňa 27. októbra 2016 o 10:08

[…] ak Vám je v lete príliš horúco, nemusíte chodiť na preplnené jazerá či kúpaliska. Už ste splavili veľký či malý Dunaj? Prípadne sa nechali vo veľkom Dunaji len tak unášať prúdom. Tohto strachu […]

Čierna Hora

Balkán Tour 2018 (Čierna Hora)

Po návšteve vyhliadky na Sjeničko jezero vyrážame na hranice s Čiernou Horou do pohoria Durmitor. Hraničná kontrola prebiehala bez akéhokoľvek zdržania, keďže sme boli jediný na tomto prechode. V Čiernej Hore sme pobudli iba jednu noc, ale za to zážitkov a krásnych momentov bolo neúrekom.

Slovensko, Rakúsko, Maďarsko hranica

Na hranicu troch štátov

Na jednom z koncov Bratislavy sa zbiehajú hranice troch štátov: Maďarsko, Rakúsko a Slovensko. Tento bod je označovaný ako aj trojmedzie. Tento bod nám dlho odolával v našom zozname nenavštívených miest a práve vianočné obdobie, keď sú zatvorené všetky obchody, bolo vynikajúce obdobie na prechádzku po všetkých prežieraniach.

Bacílkov bazén, Bratislava

Skryté zákutia Bratislavy: Kúpalisko Žižkova

Kúpalisko Lido už zaniklo, kúpele Grössling v ktorom sme sa ešte kúpali v roku 1994, asi už nebude obnovené, ako aj plánované kúpalisko na Žižkovej. Toto kúpalisko síce ešte existuje ale reálne nikdy nebolo oficiálne spustené.

Vianočné trhy v Budapešti

Tieto trhy sa tradične radia medzi TOP 10 v Európskych mestách. Z Bratislavy to je na “skok” (200km), tak prečo to nevyužiť? Pôvodne sme ich chceli pozrieť až po Vianociach (trvajú až do 31.12.), ale rýchle rozhodovanie spôsobilo to, že tretiu adventnú sobotu vystupujeme z auta neďaleko veľkej tržnice.