December v Bratislave

CK Knirsch 22. decembra 2015

Doslova neznášam davy ľudí, aj keď nie sa vždy tomu dá vyhnúť. Na Vianočné trhy na Hlavnom námesti nechodím a snažím sa tomu vyhnúť. Každý rok je to o tom istom. Našťastie tento rok aspoň tomu dali nejakú podobu a predajné stánky boli zosúladené. Síce som tam bol, ale iba som tadiaľ prechádzal. Ale existujú v tomto období aj alternatívy a opodstatne krajšie.

Väčšinou sa o ďaľších trhoch dozviem z Facebook-u a niektoré už očakávam z minulých rokov.

Vianočná ulička v Devínskej Novej Vsi

Tu bývam, takže viem o tejto akcii. Koná sa väčšinou iba v jeden decembrový weekend. Zo začiatku bol tento trh zaujímavejší. Hlavne chodieval jeden vynikajúci mäsiar od maďarov, ktorý mal super oškvarky (vždy sme nakúpili tak zo 5 kíl), ale tento rok sa neobjavil. Navyše i tento rok bol posunutý termín od štvrtka do soboty, pretože v nedeľu už veľa ľudí nechodilo a aj poniektorí obchodníci to vzdali a v nedeľu už sa neunúvali dôjsť. Zato tento rok sme objavili párance, ktoré robili priamo na trhu. Nie ako zostatok, lokše a langoše zohrievané v mikrovlnke a predražená cigánska. Rovno sme si zobrali tri porcie 🙂

HRAtislava a vianočné trhy v Inchebe

Vianočné trhy v Inchebe sú ďaľšia masovka. No kvôli tomu sme tam nešli. V ten istý termín sa tu konala akcia HRAtislava ktorú organizuje ihrysko. Je to akcia o spoločenských hrách, ktoré si môžete priamo tam vyskúšať a organizátori sú tam od toho aby Vám to vysvetlili a prípadne si ju s Vami aj zahrali. Ak neviete čo chcete, ochotne poradia.

Hratislava
Bavili sme sa s novou hrou Dominion

Ale keď už sme tu boli, tak sme si pozreli aj daný trh. No hrôza! Pre niekoho to síce bolo dobré, ale na druhej strane ničím výnimočné. Zháňal som obyčajnú červenú mikulášsku čapicu. Bolo to asi 15 predajcov s pokrývkami hlavy. Myslíte že niekto to mal v ponuke? Aspoň ma potešila konzumná časť so skladkosťami a mäsom. Tu sa dalo ochutnávať do najedenia a nakúpiť od výmyslu sveta.

Christmas Bazaar

Od tejto akcie som najprv nevedel čo očakávať. Usparúdavala to nezisková organizácia medzinárodného spolku žien v Starej tržnici a mali ukázať vianočné tradície rôznych kultúr. No čo, ideme, prinajhoršom sa popozeráme po meste.

Vianočný stromček

Akcia príjemne prekvapila moje negatívne očakávania. Síce tam bolo národa, že sa tam nedalo hýbať, ale ponuka to bola pestrá. Každý stánok predstavoval inú krajinu a dokopy to predstavovalo 41 krajín. Za bagateľ ste mohli ochutnať tradičné vianočné jedlo. Manželku som ukecal na sushi. Za 1.50€ bol celý japonský balík. Dokonca aj synátor ochutnal a odvtedy len básni, že kedy pôjdeme na sushi. Naozaj bolo z čoho vyberať a nakoniec sme tam strávili asi 5 hodín.

24 vianočný bazár
Národa bolo dostatočne

Urban Market (Winter Edition)

Tento trh sa koná približne 3x do roka a vždy na zaujímavých miestach v Bratislave. Z toho letný bol zatiaľ vždy na Grape festivale v Piešťanoch. Zimná edícia si tentoraz vybrala Pisztoryho palác, čo je bývale Leninovo múzeum na Štefánikovej ulici. A tento trh stojí za to a asi takto majú vyzerať. Žiaden komerčný tovar a aj sa zabavíte. Tu sme nakúpili aj podstatnú väčšinu vianočných darčekov. Odporúčam si zobrať dostatočnú hotovosť. S platobnou kartou tu určite nepochodíte.

Noc Lampášov

Síce to nie je trh, ale toto už máme naplánované každý rok. Koná sa to celý december každý piatok a usporiadateľom je múzeum Petržalského opevnenia. Pri svetle lampášov ochutnáte pravú atmosféru života v bunkri tak, ako ho zažívali vojaci v tridsiatich rokoch. Návštevníkov privítajú v dobových uniformách, prevedú Vás po bunkri a na zahriatie Vám ešte ponúknu horúci čaj, či neriedené varené víno. A nič Vás to nestojí, je to o dobrovoľnom príspevku, ktorý sa im oplatí dať. Vynikajúci zážitok ako pre dospelých tak aj pre deti. A keďže v zime sa už skoro stmieva (však o tom to je), odporúčam ísť už na 18:00 hodinu. Skôr ako o 21:00 sa domov nedostanete.

Vianočný dobrý trh

Tento trh je tiež podobný tomu Urban Market. Tiež sa koná len 3x do roka. No nenájdete tu len dizajnové veci, ale od výmyslu sveta. A klasickým predajcom je tu vstup zakázaný. Môžete si tu nakúpiť kvalitné a domáce potraviny na vianočnú večeru, ale aj darčeky či niečo pre seba. Niektorý z predajcov chodia ako na Urban Market tak aj sem. Zimný vianočný trh sa koná v Starej tržnici a blízkom okolí a je to jeden z mála trhov ktorý netreba vynechať. Fotky Vám už povedia svoje.

Ostatné akcie

Mal som síce toho naplánované opodstatne viac, ale v decembri je len pár weekendov do Vianoc a nedá sa toho veľa stihnúť. Prípadne ak Vám do toho ešte dieťa ochorie, je to na hrane. Ale prikladám ešte zopár zaujímavých akcií.
– Malé vianočné trhy – konajú sa v horárni v Horskom parku
– Mikulášsky pochod pravých čertů – konalo sa pri Brne a bol to prvý ročník. Je to inak kópia rakúskeho najväčšieho festivalu “Krampuslauf”
– Vianočné trhy pod pyramídou – pod obrátenou pyramídou, ale nejako sme to jednoducho nestihli
– Vianopinda – tento rok sa nekonala, ale možno v budúcnosti áno. Pekný komorný vianočný trh v priestoroch a vo dvore predajne Cocopinda

Chuťovka na záver

Navyše ešte v decembri, priamo na Mikuláša Bratilicious uskutočnil akciu s názvom “Bábovkovo – kávová nedeľa“. Ochutnávka vyše 10 druhov báboviek so slepým testom bolo na nedeľné popoludnie veľmi príjemne posedenie.

3 Comments

1. […] m² rozdelených medzi 6 poschodí. Napriek množstvu ľudí, tentoraz to nebolo preplnené ako po minulé roky. Hneď pri vchode ste si mohli zobrať aj orientačný plán, aby ste na Urban Market náhodou […]

2. […] štyrmi rokmi sme mali tú česť sa zúčastniť ochutnávky báboviek od výmyslu sveta. Vtedy ich tam bolo približne 20 druhov a všetky boli z jednej pekárne. A […]

3. Super rok 2016 | CK Knirsch dňa 6. augusta 2019 o 15:57

[…] nakoniec pred Vianocami zas bude toho neúrekom. Určite sa budú opakovať akcie z minulého roka, ale budú aj nejaké nové. Ak sa budete chcieť pridať, sledujte nás na našom Facebookovom […]

Noc lampášov 2016

Urobte niečo pre seba či pre deti. Krátky večerný výlet na konci pracovného týždňa môže byť pre vás zážitkom a aj niečo zaujímave sa dozviete. My už touto každoročnou tradičnou aktivitou vieme, že Vianoce sa blížia.

Anglicko

Londýn za 2½ dňa

Možno to znie neuveriteľne, ale áno, presne toľko sme mali na Londýn. Nedá sa všetko vidieť, ale keď človek chce a má trochu orientácie, organizačných vlastností, odhodlania a hlavne kondičky dá sa toho veľa stihnúť.

ORF Lange Nacht der Museen

Dlhá noc múzeí vo Viedni

Z Bratislavy je Viedeň vzdialená približne iba 70km, ale aj tak naposledy sme tu boli kedysi v roku 2003. Asi je to tým, že to čo máme takmer pod nosom, navštevujeme minimálne.

Koliba, Kamzík, Bratislava

Výhľad z Kamzíka: Bratislava ako na dlani

Televízna veža Kamzík na Kolibe predstavuje neoddeliteľnú súčasť Bratislavy ktorú už vidieť z diaľky. Už pri ceste domov po diaľnici vždy vyhliadame túto stavbu. Len čo ju vidíme, vieme, že za chvíľu sme doma. Po viac ako 5 rokoch sme sa rozhodli znova navštíviť túto dominantu Bratislavy. Hlavne sme boli zvedaví či poskytované služby, ceny…