Zrušenie letu zo strany leteckej spoločnosti
CK Knirsch 27. júna 2016
Približná doba čítania: 4 minúty
Deň pred online registráciou na let Budapešť – Istanbul – Budapešť mi v mailovej schránke pristál email, že môj naplánovaný let bol zmený. A to nielen dátum odletu ale aj príletu. Čo teraz?
Ihneď na prvý krát som si pomyslel, že to je zlý vtip. Tak som to začal dôkladne čítať. Tu som sa dozvedel, že bezplatne môžem akceptovať náhradný termín, ktorý bol o 2 dni kratší, môžem si rebookovať let na niečo úplne iné, ale záleží od konkrétneho letu či budem niečo doplácať. Prípadne môžem zrušiť celú rezerváciu a peniaze mi budú vrátené na účet a posledná možnosť je, že mi to vrátia na moje konto vo forme kreditu vo výške 120%. Hľadal som najprv rebooking letu na iný dátum, ale buď bolo všetko vypredané, alebo by som musel doplatiť rozdiel. Iné miesto bolo tiež s doplatkom. Pri tomto vyhľadávaní som zistil, že od augusta 2016, prestáva Wizz Air uskutočňovať túto linku a od 10/2016 bude túto linku prevádzkovať letecká linka Pegasus. V konečnom dôsledku som akceptoval navrhovanú ponuku, ale s tým boli spojené ďalšie problémy.
Problémy ani neboli so samotnou leteckou spoločnosťou, tu som už registráciu úspešne dokončil. Skôr išlo o prerezervovanie všetkých už zarezervovaných ubytovaní a ďalších lístkov. Ubytovania v Istanbule či Budapešti som rezervoval cez Booking.com našťastie s možnosťou bezplatného zrušenia a platby na mieste. Ubytovanie v Tulip Guest House, som prerezervoval bezproblémovo, keďže v danom termíne mal voľno. Horšie to už bolo v Budapešti, keď v náhradnom termíne, dané ubytovanie nebolo voľné a ďalšie ubytovanie už boli dosť finančne drahšie. Najprv som teda stornoval toto ubytovanie a cez AirBnB som začal hľadať náhradné a to už na dve noci, pretože sme si povedali, že keď nám skrátili pobyt v Istanbule, tak si predĺžime pobyt v Budapešti. Po pol hodiny hľadania som našiel v danom finančnom limite na internáte vysokej školy takmer v centre mesta, kde nemajú problém s príchodom okolo 23:30 z Bratislavy autobusom.
Na autobus som už tiež mal zakúpené lístky, storno síce už bolo s poplatkom, ale zmena termínu nie, tak som i toto využil. Student Agency to má našťastie prepracované, či už stránku alebo mobilnú aplikáciu. Takže v konečnom dôsledku, ak ste dosť flexibilný, nie je problém ani zmena termínu z nie vašej strany. Navyše to vyšlo tak, že naplánovaný odlet a aj prílet vychádzal na nedeľu 🙂 Dúfam, že už sa nič nezmení a za necelý mesiac poletíme.
Prečítaj si ďalšie články
Plánovanie dovolenky 2016: Istanbul
Toto mesto nás už dlho lákalo a to vďaka jednej goegrafickej zvláštnosti. Leží totiž zároveň na dvoch kontinentoch. Tak prečo to nevyužiť a nebyť jednou nohou v Ázii? Dlho nás odrádzali neustále atentáty, lenže človek sa potom nikam s týmto prístupom nedostane. Navyše nedávno sme si pozreli 3 dielny dokument „Příběh tří měst (Byzantion, Konstantinopol,…
Dovolenka v Uzbekistane (celkový plán)
Tá zdĺhavejšia a náročnejšia časť plánovania dovolenky nastáva až po tom, ako sú zakúpené letenky (čo sme opísali v predchádzajúcom diely) a ostáva niečo ako menej ako mesiac do odletu. Vtedy je veľmi nepravdepodobné, že sa zmenia termíny letov či nebodaj storno. To vychádza leteckú spoločnosť potom už veľmi draho.
Ako na online check-in u RyanAir?
Zakúpenie vysnívanej a najmä lacnej letenky je ten najjednoduchší krok. V druhom kroku, čo ešte treba urobiť, je check-in, čo môže byť pre niekoho nočnou morou. Najmä u nízko nákladových dopravcoch. Návod pre WizzAir sme už uverejnili. Druhý lacný dopravca je u nás RyanAir spolu s LaudaMotion.