Zrušenie letu zo strany leteckej spoločnosti
CK Knirsch 27. júna 2016
Približná doba čítania: 4 minúty
Deň pred online registráciou na let Budapešť – Istanbul – Budapešť mi v mailovej schránke pristál email, že môj naplánovaný let bol zmený. A to nielen dátum odletu ale aj príletu. Čo teraz?
Ihneď na prvý krát som si pomyslel, že to je zlý vtip. Tak som to začal dôkladne čítať. Tu som sa dozvedel, že bezplatne môžem akceptovať náhradný termín, ktorý bol o 2 dni kratší, môžem si rebookovať let na niečo úplne iné, ale záleží od konkrétneho letu či budem niečo doplácať. Prípadne môžem zrušiť celú rezerváciu a peniaze mi budú vrátené na účet a posledná možnosť je, že mi to vrátia na moje konto vo forme kreditu vo výške 120%. Hľadal som najprv rebooking letu na iný dátum, ale buď bolo všetko vypredané, alebo by som musel doplatiť rozdiel. Iné miesto bolo tiež s doplatkom. Pri tomto vyhľadávaní som zistil, že od augusta 2016, prestáva Wizz Air uskutočňovať túto linku a od 10/2016 bude túto linku prevádzkovať letecká linka Pegasus. V konečnom dôsledku som akceptoval navrhovanú ponuku, ale s tým boli spojené ďalšie problémy.
Problémy ani neboli so samotnou leteckou spoločnosťou, tu som už registráciu úspešne dokončil. Skôr išlo o prerezervovanie všetkých už zarezervovaných ubytovaní a ďalších lístkov. Ubytovania v Istanbule či Budapešti som rezervoval cez Booking.com našťastie s možnosťou bezplatného zrušenia a platby na mieste. Ubytovanie v Tulip Guest House, som prerezervoval bezproblémovo, keďže v danom termíne mal voľno. Horšie to už bolo v Budapešti, keď v náhradnom termíne, dané ubytovanie nebolo voľné a ďalšie ubytovanie už boli dosť finančne drahšie. Najprv som teda stornoval toto ubytovanie a cez AirBnB som začal hľadať náhradné a to už na dve noci, pretože sme si povedali, že keď nám skrátili pobyt v Istanbule, tak si predĺžime pobyt v Budapešti. Po pol hodiny hľadania som našiel v danom finančnom limite na internáte vysokej školy takmer v centre mesta, kde nemajú problém s príchodom okolo 23:30 z Bratislavy autobusom.
Na autobus som už tiež mal zakúpené lístky, storno síce už bolo s poplatkom, ale zmena termínu nie, tak som i toto využil. Student Agency to má našťastie prepracované, či už stránku alebo mobilnú aplikáciu. Takže v konečnom dôsledku, ak ste dosť flexibilný, nie je problém ani zmena termínu z nie vašej strany. Navyše to vyšlo tak, že naplánovaný odlet a aj prílet vychádzal na nedeľu 🙂 Dúfam, že už sa nič nezmení a za necelý mesiac poletíme.
1 Comments
Prečítaj si ďalšie články
Maroko: Podrobnejší plán dovolenky
Na letnú dovolenku máme zakúpene letenky a zabezpečené ubytovanie. Viac v skutočnosti netreba. Iba si pozisťovať podrobnejšie informácie o mentalite, cenách a iné drobnosti. Ostatok môžete nechať tak, ale my si radšej pozisťujeme vopred a pripravíme aj program. V dnešnej dobe internetu sa dá veľa informácii už zistiť a nepotrebujete cestovnú kanceláriu.
Ako ušetriť s Curve kartou
Pred nedávnom sme písali o základných výhodách karty Curve. Najmä možnosť si zoskupiť všetky svoje karty do jednej. Ale to nie je všetko. S Curve kartou vieš aj dosť ušetriť.
Plánovanie: Po vlastnej osi do Sakartvelo
Zatiaľ veľa ľudí má neopodstatnené obavy v naplánovaní vlastnej dovolenky, či výletu za hranice nášho štátu a radšej využijú služby cestovných kancelárii. Ale stačí chvíľa na internete a môžeš si urobiť dovolenku podľa vlastných predstáv za podstatne nižšiu cenu. My ti teraz ukážeme, ako sme si naplánovali vlastnú týždennú dovolenku v Sakartvelo.
[…] mi nestačil jeden kolotoč s posunom termínu odletu, tak teraz kolotoč so stornom. Informáciu o tom, že sa niečo deje v Turecku, som dostal v […]